Lucrările la Autostrada A13, un proiect crucial care va conecta regiunea Ardeal cu Moldova, au început oficial. Această arteră rutieră, ce se va întinde pe 280 de kilometri între Sibiu și Bacău, promite să îmbunătățească semnificativ infrastructura și mobilitatea în România.
Tronsonul dintre Sibiu și Făgăraș, având o lungime de 68 de kilometri, a fost împărțit în patru loturi. Toate aceste lucrări vor fi realizate de o companie din Turcia, care a demarat deja amenajarea drumurilor de acces pe șantier.
În jur de 400 de muncitori vor fi cazați în apropierea comunei Cârța din județul Sibiu, asigurând astfel resursele necesare pentru desfășurarea lucrărilor. Contractul semnat cu firma turcă se ridică la 6,4 miliarde de lei, fără TVA, pentru întreaga secțiune Sibiu – Făgăraș.
Proiectul prevede construcția a 24 de poduri peste autostrăzi și 63 peste cursuri de apă și drumuri, precum și 12 viaducte și 4 parcări, toate menite să susțină o circulație fluentă și în condiții de siguranță. Fiecare dintre cele patru loturi are un termen de 12 luni pentru proiectare și 3 ani pentru execuție. Dacă totul decurge conform planului, întregul tronson ar putea fi finalizat la sfârșitul anului 2027.
Pentru secțiunea Făgăraș – Brașov (50 km) contractul semnat încă din 2021 cu Search pentru finalizarea studiului de fezabilitate și realizarea proiectului tehnic este mult întârziat, cu doar 23% din contract realizat, potrivit raportului oficial CNAIR. Termenul oficial pentru predarea documentației este finalul anului, dar rămâne de văzut dacă nu va fi acordată o prelungire proiectantului.
Această autostradă nu doar că va facilita transportul de mărfuri și persoane între regiunile istorice ale României, dar va stimula și dezvoltarea economică locală, aducând oportunități de investiții și creând locuri de muncă.
Distribuie: