Pilotul băcăuan Petru Răzvan Umbrărescu participă la celebra cursă de 24 de ore de la Le Mans

După un sezon 2023 solid în ADAC GT Masters unde a terminat pe locul 8 la general, cariera pilotului băcăuan Petru Răzvan Umbrărescu a făcut un pas înapoi în 2024 pentru a reveni puternic în 2025. Anul trecut, mezinul Umbrărescu a concurat doar în două etape din cadrul GT World Challenge Europe Sprint Cup, competiție familiară unde își tocise coatele în elita motorsportului continental în 2021 și 2022, reușind să obțină câteva puncte în etapa de la Hockenheim. Pentru actualul sezon însă, Umbrărescu jr. (foto dreapta), ce va împlini 32 de ani pe 30 iunie, este prezent în Campionatul Mondial de Anduranță (WEC) și va participa în faimoasa cursă de 24 de ore de la Le Mans în weekendul 14-15 iunie.

Sigur că nu se află în elita competiției la clasa Hypercar unde marii constructori precum Porsche, Toyota, Ferrari sau BMW își împart bucatele, ci la clasa LMGT3 pentru echipa franceză cu nume de civilizație antică Akkodis ASP Team, ce propune câte un bolid Lexus RC F GT3 pentru cele două echipaje ale sale. Petru Răzvan Umbrărescu face parte din unul dintre acestea alături de austriacul Clemens Schmid și mult mai cunoscutul argentinian José María López. “Pechito” López așa cum este alintat de apropiați este o veritabilă legendă a motorsportului cu un palmares de invidiat. Ajund la 42 de ani, veteranul argentinian se poate mândri cu o carieră începută în monoposturi, el duelându-se în urmă cu două decenii în GP2 cu Nico Rosberg și Lewis Hamilton, viitori campioni în Formula 1, înainte de a trece la turisme, devenind triplu campion alături de Citroën în WTCC între 2014 și 2016, învingându-i pe mult mai titrații săi coechipieri, Yvan Muller și Sebastien Loeb. Apoi alături de Toyota a câștigat împreună cu Mike Conway și Kamui Kobayashi două titluri în Mondialul de Anduranță (WEC) la fosta clasă regină LMP1 în 2020 și un an mai târziu în noua clasă Hypercar. 2021 i-a adus lui López și singura victorie din carieră la Le Mans, unde a mai adunat patru locuri secunde, ultimul venind chiar la ediția precedentă din 2024.

Prin urmare, cu un astfel de coechipier titrat, este de așteptat ca Petru Răzvan Umbrărescu să învețe toate tainele motorsportului de anduranță. La debutul din Qatar din urmă cu două luni, echipa a trebuit să retragă mașina Lexus după un incident aflat cu românul la volan care s-a lovit de un Ferrari 296 GT3 al echipei Vista AF Corse. În a doua etapă desfășurată cu ocazia duminicii Paștelui pe 20 aprilie în Italia, și anume Cele 6 ore de la Imola, Umbrărescu și-a luat revanșa cu o cursă fără greșeală, alături de coechipierii săi terminând pe locul al patrulea și stabilind cel mai rapid tur la clasa LMGT3.  Rezultatul solid aduce echipajul româno-austriaco-argentinian pe locul 11 în clasamentul general cu 12 puncte și cu perspective încrezătoare pentru restul sezonului. Deși prototipurile de la LMGT3 sunt echivalentul unor echipe client, comparativ cu monștrii de uzină de la Hypercar, competiția este una strânsă, la această clasă evoluând câteva nume interesante precum fostul mare campion din Moto GP Valentino Rossi, foștii câștigători de curse din DTM Daniel Juncadella, Augusto Farfus și Maxime Martin, precum și Eduardo Barrichello, fiul cel mare al fostului vicecampion din Formula 1, Rubens Barrichello. Un mediu al oamenilor care au motorsportul în sânge și fără îndoială că Petru Răzvan Umbrărescu va acumula o bogată experiență automobilistică în acest sezon din Campionatul Mondial de Anduranță. (Lucian BOROȘ)