Deputatul de Bacău Robert Alecu (Partidul Acțiunea Conservatoare ACT) trage un semnal de alarmă față de “haosul fiscal” din administrația locală băcăuană. În ultima sa declarație politică de la tribuna Parlamentului, deputatul Robert Alecu spune că zeci de băcăuani s-au trezit că li se impun amenzi de care nu sunt vinovați sau sunt somați să plătească datorii inventate.
“Zeci de băcăuani au primit în ultimele zile decizii de impunere emise eronat de către Direcția de Taxe și Impozite Locale a Primăriei mun. Bacău. Sunt afectați foști proprietari de locuințe și autoturisme, persoane care și-au radiat firmele, și-au schimbat domiciliul, care au moștenit bunuri, persoane care și-au achitat amenzi primite în trecut sau, și mai grav, persoane cărora li se impută amenzi pe care nu le-au primit niciodată. Toți acești oameni primesc astăzi somații pentru datorii inventate, sume stabilite fără temei legal.”, a declarat Robert Alecu.
În limbaj administrativ, aceste acte se numesc impuneri nejustificate. În limbajul oamenilor, se numesc nedreptăți
Aceste acte administrative au fost emise la grămadă, fără o verificare concretă a situației fiecărui contribuabil, susține deputatul băcăuan. În evidențele Primăriei municipiului Bacău, apar persoane care figurează simultan ca foști și actuali proprietari ai aceluiași bun, pentru care impozitele deja achitate sunt înregistrate din nou ca debite active. Primăria invocă implementarea „rolului fiscal unic” și pasează vina către cetățeni, acuzându-i – în mod neîntemeiat – că nu și-ar fi scos bunurile din evidențele fiscale. “Cum poate fi acuzat un contribuabil care deține certificat fiscal pe zero, dar figurează, în același timp, cu datorii anterioare?”, întreabă deputatul Robert Alecu.
Adevărul este simplu: administrația locală a generat haos, iar cetățenii sunt nevoiți să plătească prețul – în bani, în timp și în umilințe
“Mai grav, Primăria municipiului Bacău a atribuit societății Zipper Services din Cluj-Napoca un contract în valoare de aproximativ 100 de mii de euro pentru tipărirea și expedierea în masă a documentelor cu pricina.”, arată deputatul băcăuan. O cheltuială semnificativă, efectuată din fonduri publice, total nepotrivită în contextul austerității, în loc să se asigure, în prealabil, de acuratețea datelor și legalitatea emiterii acestor documente.
Robert Alecu: “Între timp, cetățenii sunt obligați să repare greșelile administrației: să caute chitanțe vechi, să lipsească de la serviciu, să plătească parcări pentru vizitele la primărie și să stea la cozi pentru a demonstra că nu datorează nimic.”
Aceasta nu mai este birocrație, ci abuz administrativ prin neglijență!
Deputatul Robert Alecu solicită Ministerului Finanțelor Publice și Curții de Conturi să verifice integral procedura de emitere a acestor decizii și să impună măsuri de corectare și răspundere instituțională, conform Codului de procedură fiscală.
Robert Alecu: “Cer, de asemenea, suspendarea executărilor aferente sumelor contestate și publicarea unui raport detaliat privind numărul deciziilor eronate și cauzele acestora. Cetățenii Bacăului au dreptul la o administrație care respectă legea, verifică datele și își asumă propriile greșeli. Voi urmări îndeaproape această situație și toate neconcordanțele din activitatea Primăriei municipiului Bacău, până la restabilirea ordinii și a legalității administrative.”

Distribuie: