UMB pierde licitația pentru cel mai scump lot de autostradă în fața turcilor de la Makyol. Valoarea contractului-6,8 miliarde de lei

In Actualitate, Economie, National
noiembrie 01, 2024

Constructorul băcăuan UMB pierde în fața turcilor de la Makyol licitația pentru cel mai scump lot de autostradă din România. O asociere turcă condusă de Makyol a câștigat licitația pentru construcția celui mai scump lot de autostradă din România, lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania, cu o valoare de 6,8 miliarde de lei fără TVA. Turcii au câștigat în ultima perioadă pe bandă rulantă contracte de infrastructură mare. Constructorul băcăuan UMB, care în mod uzual a câștigat cam tot ce a licitat, pierde acum un alt contract, după ce a ratat și primul lot al DEx Craiova – Pitești. Sunt așteptate, totuși, contestații, ținând cont de valoarea acestui lot de autostradă.

Makyol este al doilea constructor din România. Compania lucrează pe toate cele 4 loturi ale secțiunii A13 Sibiu – Făgăraș, iar în asociere cu Nurol pe lotul 3 Spătaru – Buzău al A7 Autostrada Moldovei. Pe lângă lucrările de infrastructură rutieră, Makyol lucrează în asociere cu Alsim Alarko pentru prima secțiune a Metroului M6 Gara de Nord – Otopeni.

În competiția pentru „lotul Meseș” mai erau băcăuanii de la UMB ai „regelui asfaltului” Dorin Umbrărescu și italienii de la WeBuild. Românii de la UMB au pierdut astfel în fața turcilor Makyol. Acesta este al doilea mare contract pierdut de băcăuani în ultimii 3-4 ani, după Lotul 1 de pe Drumul Expres Craiova – Pitești. La toate celelalte contracte la care a depus oferte, UMB a fost declarat câștigător.

Ofertele depuse pentru „lotul Meseș” de pe Autostrada Transilvania au fost următoarele, conform informațiilor de pe Forumul Asociația Pro Infrastructură:

1. MAKYOL -> +/- 6,626 miliarde RON fără TVA
2. WEBUILD -> +/- 6,838 miliarde RON fără TVA
3. UMB -> +/- 7,479 miliarde RON fără TVA